• Aktualne promocje

     

    logo globaldata.pl

    Usługi hostingowe na miarę twoich potrzeb.

    Hosting dla Ciebie i Twojej firmy

    Wybierz plan najbardziej spełniający Twoje oczekiwania i wykorzystaj możliwości naszych serwerów. Zapewniających efektywne i stabilne działanie skryptów oraz bezpieczeństwo przechowywanych danych.

  • Aktualne promocje

     

    logo globaldata.pl

    Wyróżnij się rejestrując unikalną nazwę.

    Domena to Twoja wizytówka w Internecie

    Pamiętaj by nazwa była w miarę krótka oraz łatwa do zapamiętania.
    Zwróć uwagę na frazy kluczowe odzwierciedlające Twoją działalność,
    nazwę promowanej marki lub rodzaj świadczonych usług.

    Do twojej dyspozycji udostępniamy szereg rozszerzeń w atrakcyjnych cenach.

  • 1
  • 2
  •  

    logo globaldata.pl

    Usługi hostingowe na miarę twoich potrzeb.

    Hosting dla Ciebie i Twojej firmy

    Wybierz plan najbardziej spełniający Twoje oczekiwania i wykorzystaj możliwości naszych serwerów. Zapewniających efektywne i stabilne działanie skryptów oraz bezpieczeństwo przechowywanych danych.

  •  

    logo globaldata.pl

    Wyróżnij się rejestrując unikalną nazwę.

    Domena to Twoja wizytówka w Internecie

    Pamiętaj by nazwa była w miarę krótka oraz łatwa do zapamiętania.
    Zwróć uwagę na frazy kluczowe odzwierciedlające Twoją działalność,
    nazwę promowanej marki lub rodzaj świadczonych usług.

    Do twojej dyspozycji udostępniamy szereg rozszerzeń w atrakcyjnych cenach.

  • 1
  • 2
  • Aktualne promocje

     

    logo globaldata.pl

    Usługi hostingowe na miarę twoich potrzeb.

    Hosting dla Ciebie i Twojej firmy

    Wybierz plan najbardziej spełniający Twoje oczekiwania i wykorzystaj możliwości naszych serwerów. Zapewniających efektywne i stabilne działanie skryptów oraz bezpieczeństwo przechowywanych danych.

  • Aktualne promocje

     

    logo globaldata.pl

    Wyróżnij się rejestrując unikalną nazwę.

    Domena to Twoja wizytówka w Internecie

    Pamiętaj by nazwa była w miarę krótka oraz łatwa do zapamiętania.
    Zwróć uwagę na frazy kluczowe odzwierciedlające Twoją działalność,
    nazwę promowanej marki lub rodzaj świadczonych usług.

    Do twojej dyspozycji udostępniamy szereg rozszerzeń w atrakcyjnych cenach.

  • 1
  • 2

Pozycjonowanie od zera cz.1

Postanowiliśmy rozpocząć mały cykl obrazujący pozycjonowanie strony internetowej w sieci od podstaw. Nasz test ma oczywiście za zadanie pokazać jak "dojrzewanie" strony i wprowadzane kolejne zmiany wpływają na postrzeganie jej przez wyszukiwarkę. Wzrost jej pozycji dla najważniejszej frazy kluczowej a także zmieniające się ilość odwiedzin i konwersja.

Techniki SEO i pozycjonowanie to branże bardzo dynamiczne, głównie z powodu ciągłych zmian w algorytmie Google. Dlatego chcemy udowodnić jak wiele omawianych technik nie będzie miało wpływu na pozycję, zmiany będą znikome albo wręcz przyniosą negatywny efekt. Jednocześnie próbując zwrócić Państwa uwagę na jakość wprowadzanych na stronach treści oraz kilku zasad optymalizacji. Dzisiaj to głównie jakość wygrywa nad ilością... a wiele polecanych przez znajomych technik staje się nieużyteczne i może okazać się tragiczne w skutkach.

Zaczniemy jednak od podstawy. Czyli aktywacji wstępnie już przygotowanej strony pod domeną internetową. Ponieważ wiek domeny także może wpływać na pozycję do naszego projektu zarejestrowaliśmy zupełnie nową domenę: strony-www-lodz.pl. Nie trudno zgadnąć że naszą główną frazą kluczową jest "strony www łódź" oraz oraz fraza pokrewna "strony internetowe łódź". Specjalnie wybraliśmy tak konkurencyjną frazę gdyż jest to około 12mln wyników. Pozwoli to na długie obserwacje wzrostu pozycji oraz wykonanie wielu testów a głównie o to chodzi w tym cyklu artykułów.

Ogromny wpływ a zarazem fundament SEO to poprawnie z dbałością o szczegóły zbudowany serwis www.

Jeżeli strona zostanie wykonana poprawnie zamieszczona na niej treść będzie zarówno dostępna dla odwiedzających stronę gości jak i zrozumiała dla robotów wyszukiwarek, które indeksują nasz serwis. To bardzo ważne aby roboty miały dostęp do naszej strony oraz poprawnie rozumiały każdy jej element gdyż te elementy mogą także wpłynąć na naszą pozycję i ukierunkować tematycznie nasz serwis.

Ważną rolę w pozycjonowaniu odegra:

Szybkość ładowania stron - długie ładowanie strony nie tylko wpływa irytująco na odwiedzających ale także może wpłynąć na roboty wyszukiwarek oraz to, jak wiele utworzonych stron serwisu pokaże się szybko w wynikach. Dlatego ważne jest aby osiągnąć jak najniższy czas ładowania strony.

Bezawaryjność - trudno zindeksować stronę, która jest niedostępna. Dlatego zalecamy wybieranie sprawdzonych ofert hostingowych o wysokich gwarancjach dostępności usług.

Metadane - pierwszym elementem jaki robot przegląda są dane meta. To właśnie tutaj zapoznaje się z głównym tytułem danej strony i jej opisem. Na początku nie wolno więc zapomnieć o poprawnym ustawieniu wartościowego tytułu i opisu strony.

Czytelność struktury strony - starajmy budować się jasną, przejrzystą strukturę menu a także nie zapomnijmy o załadowaniu mapy strony i ustawieniu przyjaznych linków. Jeżeli struktura będzie chaotyczna a robot będzie musiał co chwilę przechodzić na kolejne zakładki lub co gorsze będzie na nich napotykał tę samą lub synonimizowaną treść, wpłynie to negatywnie na nasza pozycję. Gorsze mogą być już tylko linki wychodzące, które wyprowadzają roboty poza obszar naszego serwisu.

Czytelność kodu HTML - Roboty przeglądając naszą stronę muszą poprawnie rozumieć wprowadzone treści. Jest to bardzo ważne by wyszukiwarka zrozumiała co prezentuje nasz serwis. Wiedziała gdzie zaczyna się artykuł a gdzie kończy oraz jakie ma poszczególne części składowe. Szczególnie gdy w nagłówkach znajdują się często ważne dla nas frazy kluczowe. Struktura powinna być więc zgodna z standardami i przejrzysta. Zaczynamy od tytułu później budujemy nagłówki dzielące poszczególne treści. Tak samo linki czy obrazki ważne aby robot indeksujący wiedział czego one dotyczą lub co przedstawiają, nie możemy zapomnieć o atrybutach opisujących takie elementy bowiem wpłyną one na czytelność i jakość kodu do której jeszcze powrócimy w kolejnych częściach serii.

Funkcje responsywne strony www - to cecha, która pozwala dostosować wygląd strony do rozdzielczości urządzenia na jakim jest przeglądana. Głównie chodzi o wygodę użytkownika by ten mógł na smartfonie czy tablecie równie łatwo zapoznać się z treścią witryny jak i aby sama nawigacja na takim urządzeniu nie wymagała od gościa zbędnego czy szczegółowego przesuwania i klikania w małe obiekty. Jeżeli strona jest responsywna i przyjazna użytkownikowi zyskuje przewagę nad innymi także w postaci wyższej pozycji w Google.

Linkowanie - należy zaznaczyć że nie chodzi tutaj o kupienie mln. linków z portalu aukcyjnego. Zależy nam na wartościowych linkach. Czyli nie takich z stron na których są ich milion z losowo generowanymi treściami a raczej na stronach wartościowych, bogatych w treści i gdzie same linki sprawiają wrażenie naturalnych a nie masowo generowanych. Wszelkie sztuczne generatory i setki linków za parę groszy odradzamy. Skupiamy się raczej na linkach z stron o wysokim PageRank, wysokich pozycjach a już najcudowniej z serwisów o podobnej tematyce. Ważne są także atrybuty ale do tego powrócimy przy etapie z tym związanym.

Bardzo ważne okażą się treść twojej witryny

Zakładając że struktura będzie poprawnie indeksowana jeżeli ma zostać zauważona i uzyskać wysoką pozycję musi prezentować jakościowe treści. Oczywiście cały czas zakładając że opieramy się o przyzwoite praktyki uznawane przez Google i zależy nam na osiągnięciu długofalowego efektu. Co ważniejsze nasz serwis musi jeszcze zainteresować odbiorcę. W zasadzie to przecież chcemy sprzedać produkt. Dlatego jeżeli naklepiemy dużo niskiej jakości tekstów albo co gorsza skorzystamy z jakiegoś dobrego generatora lub przepiszemy treść z innej strony. Nasza strona może co prawda zyskać wysoką pozycję o tyle wcale nie zainteresuje naszych odbiorców. Poza tym Google bardzo szybko się zmienia, coraz bardziej potrafi ocenić zawartość strony dlatego budując stronę zawsze stawiajmy na unikalne i interesujące odwiedzających treści. Unikniemy tym samym blokad i filtrów, które bardzo łatwo zniszczą szybko osiągnięty złymi technikami efekt.

Ostatnim elementem, jest social media. W zasadzie całe relacje społeczne choć bardziej mogą mieć znaczenie marketingowe. Odgrywają również rolę w pozycjonowanie naszej witryny oraz wpływają na jakość naszych treści. Jeżeli nasza kontent zainteresuje odbiorcę ten może podzielić się nim z innymi. Co zachęca innych do odwiedzenia naszych stron, generuje ruch a także o ile użyjemy odpowiednich skryptów zbiera stosowne rekomendację jako "lajki" czy polecenia co także ma wpływ na pozycję jednocześnie będąc także świetną reklamą. jednak temu zagadnieniu lepiej poświęcić więcej czasu w końcowej fazie naszego projektu.

Wskazaliśmy oczywiście tylko główne elementy aby pokazać jak wiele poszczególnych czynników ma wpływ na pozycję i indeksowanie witryny. Jest to tylko zarys, opisanym elementom i ich części składowych będziemy starali się przyjrzeć dokładniej w kolejnych wpisach jednocześnie obserwując zmieniającą się pozycję.

Jednak zacznijmy od wspomnianego zera!

Dziś publikujemy naszą nową testową stronę, całość osadzone zostało w systemie CMS Joomla. Głównie stawiamy na przejrzystość aby klient nie musiał długo szukać naszej oferty, przechodzić między wieloma zakładkami czy wracać co chwilę do bloku menu. Oczekujemy że klient zapozna się z ofertą oraz prześle do nas zapytanie po czym dalej przejmie już obowiązki doradca handlowy z Łodzi. Na chwilę obecną poza instalacją systemu CMS i konfiguracją strony powitalnej nie dodajemy żadnych podstron, linków ani treści oferty. Nie optymalizujemy także żadnych skryptów czy funkcji CMS.

W etapie po instalacyjnym skupiamy się na uzupełnieniu danych META.

Tytuł strony (page title) - Powinien zawierać do 20 do 70 znaków choć dłuższe tytuły do 110 znaków także się sprawdzają. Bardzo ważne by tytuł oczywiście odnosił się do naszej tematyki.
- w naszym projekcie ustawiliśmy "Strony internetowe Łódź, tworzenie stron www Łódź"

Opis strony (meta description) - Tutaj mamy większe pole do popisu i najlepiej zmieścić się między 100 a 160 znakami oczywiście 20-40 znaków więcej nie powinno także sprawić większych problemów. Powinniśmy się postarać aby opisać naszą stronę i oferowany produkt przy wykorzystaniu naszych fraz kluczowych. Pamiętajmy jednak że opis ten często wyświetla się w wynikach wyszukania więc powinien także zachęcać odwiedzających do przejścia na naszą stronę.
- ustawiliśmy "Strony www Łódź to zgrany i młody zespół. Projektujemy ciekawe i responsywne strony internetowe w Łodzi. Skorzystaj z bezpłatnej porady i wyceny www."

Słowa kluczowe (meta keywords) - można pominąć ten element bowiem nie wpływa on już na pozycję www. Można jednak wstawić kilka słów kluczowych tak dla samej zasady. Pozostałe dane meta takie jak generator zostały domyślnie uzupełnione i wbudowane w CMS.

Kolejno wykonujemy także kilka ważnych konfiguracji:

1. Ustawiamy plik robots.txt - opisywaliśmy już sam plik na blogu. Plik ten w naszym przyapdku tylko ogranicza dostęp robotom wyszukiwarek (blokuje możliwość indeksacji) do wybranej części naszej witryny w przypadku CMS zależy nam aby plik nie indeksował np. lokalizacji administratora czy plików tymczasowych.

2. Plik mapy witryny - na chwilę obecną pomineliśmy ten ważny element bowiem strona dopiero powstała i niema jeszcze podstron w menu a sam element chcemy opisać w części związanej z budowaniem treści serwisu.

3. Plik .htaccess - wpływa na funkcjonalność witryny: - w naszym przypadku ustawiona zostaje reguła z przekierowaniem 301 informującym o tym że domena http://strony-www-lodz.pl jest domeną główną a domena http://www.strony-www-lodz.pl jest nieaktywna i kieruje na domenę główną. To bardzo ważne by serwis wyświetlał się pod jedną domeną bowiem google strony z prefiksem www i bez traktuje jako dwa zupełnie inne serwisy.

4. Favicon - to oczywiście ikona widoczna w narożniku karty przeglądarki. Może wydaje się to drobny element ale warto go dodać gdyż wpływa także na funkcjonalność strony dla użytkownika.

5. Google Analytics - istnieje wiele teorii czy faktycznie zweryfikowanie i podpięcie strony pod analitics wpływa na pozycję w wynikach. Jednak warto taki profil utworzyć głównie ze względu że są to darmowe i rzetelne statystyki, które będą nam potrzebne do badania popularności naszej witryny.

6. Google Webmaster Tools - to narzędzie podpinamy głównie ze względu na możliwości jakie oferuje a już szczególnie dostarczane przez nie wszelkie wskazówki i raporty dotyczące "Poprawiania pozycji witryny w wynikach wyszukiwania". Za pomocą tego narzędzia łatwo także ustawimy preferowaną wersję, docelowy kraj czy wygenerujemy i prześlemy plik mapy witryny.

7. Dodajemy witrynę do wyszukiwarki - istnieje specjalny formularz od Google, który często znacznie przyspiesza indeksację. Jeśli dysponujemy nowym adresem URL, warto z niego skorzystać i liczyć na szybką indeksację https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url

Po wykonaniu powyższych konfiguracji przechodzimy do następnego etapu testów a także dalszej optymalizacji, którą będziemy się zajmować w kolejnym artykule serii "Pozycjonowanie od Zera".

Natychmiastowa płatność za usługi online
Wybierz jeden z ponad 38 banków aby dokonać przelewu wewnętrznego, księgowanego w czasie rzeczywistym z pełną automatyzacją naszych usług.

Umożliwiamy szybkie płatności internetowe za pomocą serwisu Transferuj.pl, do wyboru jest aż 40 banków i płatności kartami VISA/MASTERCARD